مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 04:102020-03-26اقتصادي

سیاستگذاری تولیدی لازمه جهش در تولید


یک کارشناس اقتصادی معتقد است که امسال سیاستگذاری تولیدی در کشور نقش مهم تری خواهد داشت و می گوید که دولت برای جهش تولید باید اقداماتی همچون طراحی سیاست های جایگزینی برای واردات کالاها و خدمات راهبردی، - یک کارشناس اقتصادی معتقد است که امسال سیاستگذاری تولیدی در کشور نقش مهم تری خواهد داشت و می گوید که دولت برای جهش تولید باید اقداماتی همچون طراحی سیاست های جایگزینی برای واردات کالاها و خدمات راهبردی، هدایت یا تخصیص خط اعتباری به سمت بنگاه های تولیدی نیمه فعال و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی را انجام بدهد.

   وحید شقاقی در گفت وگو با ایسنا، درباره چگونگی تحقق شعار سال جاری، گفت: در دو سال گذشته اولویت با سیاستگذاری پولی بود تا بتواند تورم را مهار کند.

اکنون با افزایش فشارهای تحریمی، تولید اولویت پیدا کرده و در این زمان نقش سیاستگذاری تولیدی در مقایسه با سیاستگذاری پولی بسیار مهم تر است.

وی با بیان اینکه بنگاه های تولیدی هر ساله هزینه های استهلاکی دارند و باید با سرمایه گذاری جبران استهلاک شود، ادامه داد: متاسفانه تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است و از سوی دیگر تحریم ها به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کرده و ویروس کرونا هم مشکلاتی در کسب وکارها ایجاد کرده که در مجموع سال جاری سختی را در پیش داریم و در این سال باید به سمت حفظ ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستگذاری تولیدی لازمه جهش در تولید

سیاستگذاری تولیدی لازمه جهش در تولید