مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 04:002020-03-26پزشكي

ورود پژوهشگاه رویان به فرایند تشخیص کرونا/ غربالگری ناقلان آغاز می شود


مسئول آزمایشگاه تشخیص کرونای پژوهشگاه رویان گفت:بر اساس طرح وزارت بهداشت غربالگری ناقلان کرونا را در رویان به زودی اجرایی می کنیم.

- دکتر مهدی توتونچی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نیاز کشور و افزایش حجم فعالیت بیمارستانهایی مانند مسیح دانشوری، در صدد برآمدیم تا در اقدامی داوطلبانه و یک رسالت اجتماعی در پژوهشگاه رویان وارد موضوع راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا شویم.

وی با بیان اینکه تاکنون پژوهشگاه رویان به حوزه ویروس شناسی وارد نشده بود، گفت: اما به دلیل سابقه و تجربه خوبی که در زمینه ژنتیک، سلولی و مولکولی داشته با همکاری مسیح دانشوری و انستیوپاستور با تکیه بر دانش و تجربه فضایی برای تشخیص مولکولی کرونا اقدام کردیم.

عضو هیئت علمی گروه ژنتیک پژوهشگاه رویان ادامه داد: در نهایت 27اسفندماه مرکز آزمایش تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان بر اساس استانداردها و تایید وزارت بهداشت راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه با دو الی سه بیمارستان قرارداد منعقد کردیم که نمونه ها را به آزمایشگاه تشخیص کرونای رویان ارسال کنند، افزود:یکی از این بیمارستان ها لقمان است که روزانه حدود 50تا79نمونه را ارسال می کنند.

توتونچی تاکید کرد: ظرفیت این آزمایشگاه تقریبا 200نمونه در روز بوده و تا هزار نمونه قابل افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود پژوهشگاه رویان به فرایند تشخیص کرونا/ غربالگری ناقلان آغاز می شود

ورود پژوهشگاه رویان به فرایند تشخیص کرونا/ غربالگری ناقلان آغاز می شود