مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 01:202020-03-25سياسي

جهش تولید؛ معنا، مراحل و سیاست‏ ها


ایجاد جهش در تولید و اقتصاد، دارای سوابق و تجربیات موفق و البته شکست خورده در کشورهای تازه صنعتی شده در دنیاست.

- مقدمه مروری بر نامگذاری‏ های یک دهه اخیر توسط رهبر حکیم انقلاب، حاکی از اهمیت حوزه اقتصاد و نیز تولید به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور دارد.

به اذعان بسیاری از کارشناسان، ادامه مسیر فعلی در پیشرفت تولید، چندان کارساز نبوده و می‏بایست اقدام علمی و عملی برای اصلاح وضع موجود و استفاده از ظرفیت‏ها برای آغاز یک حرکت بزرگ، نمود.

این حرکت بزرگ که توسط رهبر معظم انقلاب، جهش تولید نامیده شده است، دارای مشخصه‏ها و پیش‏نیازهایی است که در این نوشتار به آن پرداخته می‏شود.

  معنای جهش تولید ایجاد جهش در تولید و اقتصاد، دارای سوابق و تجربیات موفق و البته شکست در کشورهای تازه صنعتی شده در دنیاست.

کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و چین، توفیقات قابل توجهی را در جهش در تولید کسب کرده و در بسیاری از حوزه ‏های صنعتی، فاصله خود را با کشورهای پیشرو کاهش داده و در برخی موارد نیز، خود تبدیل به پیشتاز فناوری و صنعت شده‏ اند.

اگرچه تعریف واحدی نمی‏توان برای مفهوم جهش تولید ارائه نمود، اما عباراتی همچون 1) تلاش برای کاهش فاصله علمی، فناوری و صنعتی با کشورهای پیشرو، 2) نوآوری در صنعت و یافتن مسیرهای جدید و میانبر و 3) تلاش برای کسب ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید؛ معنا، مراحل و سیاست‏ ها

جهش تولید؛ معنا، مراحل و سیاست‏ ها