مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 18:162020-03-25پزشكي

کنترل کرونا در چهارمحال و بختیاری نیازمند ممنوعیت ترددها است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مجید شیرانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری نو پدید کووید 19 اظهار داشت: معمولاً در هر اپیدمی عفونی چندین مرحله برای کنترل بیماری صورت می گیرد.

وی افزود: در مرحله اول جداسازی بیمار، در مرحله دوم قرنطینه و جداسازی افراد مشکوک و در تماس با فرد بیمار صورت می گیرد که به نوعی هر دو مرحله به تیم های بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد که فاصله گذاری اجتماعی است، نقش همکاری و مشارکت جمعی و ممنوعیت شدید ترددها بسیار حائز اهمیت است.

دکتر شیرانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از گسترش بیماری افزود: خوشبختانه با همکاری خوب مردم، استان تا حد زیادی در پیشگیری از گسترش افقی بیماری موفق عمل کرده است.

وی برای پیشگیری ازبروز موج جدید بیماری فاصله گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت تردد را لازم دانست.

وی در ادامه از هم استانیان خواست برای حفظ سلامت و جان افراد در معرض خطر، دارای بیماری های زمینه ای و مسن تر ها از رفت و آمد با آنها خودداری کنند.

دکتر شیرانی بیان کرد: افراد جوان تر اگر چه خودشان با علائم خفیف و حداقل عوارض بیماری را پشت سر می گذارند اما می توانند به عنوان ناقل بیماری برای سایر افراد خطر آفرین باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل کرونا در چهارمحال و بختیاری نیازمند ممنوعیت ترددها است

کنترل کرونا در چهارمحال و بختیاری نیازمند ممنوعیت ترددها است