مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 14:062020-03-25فناوري

5232 مسافر آستارا در گردنه حیران تب سنجی شدند


حسن رستم زاد روز چهارشنبه اظهار کرد: این طرح از 28 اسفندماه آغاز شده است و 15 نفر به علت تب بالا به مرکز درمانی حیران منتقل شده بودند و به بقیه افراد، گواهی سلامت صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز 12 هزار و 500 نفر در گردنه حیران تب سنجی شده بودند و شهروندان آستارا نیز هنگام خروج و یا ورود به استان گیلان تب سنجی می شوند و فایل آموزش صوتی پیشگیری از کرونا با شماره تلفن 112 و انتخاب عدد 3 برای همگان قابل دسترسی است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5232 مسافر آستارا در گردنه حیران تب سنجی شدند

5232 مسافر آستارا در گردنه حیران تب سنجی شدند