مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 12:062020-03-25اقتصادي

مخازن آب های زیرزمینی در استان زنجان با کسری مواجه هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، یوسف رضا پور با بیان اینکه ایران جزو کشورهای کم آب و خشک و دارای منابع آب محدود است، گفت: از یک سو حجم نزولات جوی پایین بوده و از سویی دیگر برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی از طریق چاه های عمیق و نیمه عمیق باعث کاهش میزان آب می شود.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع آب استان، افزود: اصلاح و تعدیل 232 فقره پروانه مجاز، اصلاح منصوبات، نصب 264 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی و پر کردن چاهها در سال گذشته صورت گرفته است که طی این فرآیند حدود 16 میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با توجه به حوادث سیل اوایل سال قبل در کشور شناسایی و آزاد سازی مناطق مسکونی حریم رودخانه ها یکی از مهمترین مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان است که در دستور کار آب منطقه ای قرار دارد.

رضاپور با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه های استان افزود: بعد از 20 سال خشکسالی، بارندگی های اخیر باعث احیاء اکثر دشت ها و تالاب ها و دریاچه های کشور شده است و طغیان رودخانه ها، خسارت جبران ناپذیری به سازه های غیرمجاز در بستر رودخانه ها وارد خواهدکرد، لذا بایستی با همیاری دادستانی، استانداری و همکاری و همراهی رسانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخازن آب های زیرزمینی در استان زنجان با کسری مواجه هستند

مخازن آب های زیرزمینی در استان زنجان با کسری مواجه هستند