مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 10:552020-03-25فرهنگي

در باره استاد «یدالله بهزاد کرمانشاهی»


استاد یدالله بهزاد، ادیب و شاعر کرمانشاهی که برای سرودن، زبانی بلیغ و شیرین داشت، سال های زیادی را به فرهنگ کرمانشاه خدمت و شاگردان بسیاری را پرورش داد.

وطن پرستی، متانت و فروتنی از ویژگی های بارز این استاد برجسته ادبیات بود که مورد تحسین بسیاری از شاعران و هنرمندان نام آشنای کشور قرار گرفته است.

استاد بهزاد بهمن ماه 1304 در کرمانشاه دیده به جهان گشود و سال 1327 در دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران از محضر اساتید بزرگ آن دوران مانند جلال الدین همایی، بدیع الزمان فروزان فر، احمد بهمنیار، دکتر محمد معین، دکتر ذبیح اله صفا و دکتر پرویز خانلری، بهره های بسیار برد.

سال 1332 در دبیرستان های کرمانشاه به تدریس ادبیات پرداخت و شاگردان زیادی را تربیت کرد که هر کدام از آنها در زمینه های مختلف به درجات بالای علمی و مدیریتی رسیدند.

وی عشق و علاقه ی فراوانی به ورزش داشت و در جوانی به ورزش های باستانی، وزنه برداری و بسکتبال روی آورد و در کنار تدریس مدتی هم مربی بسکتبال شد و با تلاش و زحمت فراوان تیم های وزنه برداری و بسکتبال کرمانشاه را راه اندازی کرد.

این دانشمند فرزانه که معلمی ادیب و شاعری توانا بود، در هنر خوشنویسی هم دست داشت و از تعلیمات استادان بزرگ خوشنویسی کشور همانند علی اکبر کاوه، حسن خطاط، محمد رضا اقبال، غلامحسین امیر خانی و شکست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در باره استاد «یدالله بهزاد کرمانشاهی»

در باره استاد «یدالله بهزاد کرمانشاهی»