مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:402020-03-25اجتماعي

بافت های تاریخی آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی می شوند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بافت تاریخی میراثی ماندگار از معماری گذشته هر منطقه محسوب می شود، - گفت: بافت های تاریخی مرمت و ساماندهی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد حمزه زاده امروز در جمع خبرنگاران از پیشرفت 80 درصدی مرمت و ساماندهی جداره تاریخی گراند هتل تبریز خبر داد.

حمزه زاده ادامه داد: حفظ و نگهداری از بافت تاریخی از جمله وظایف اجتناب ناپذیر نسل معاصر در راستای حراست از تاریخ و ماندگاری آن برای نسل آیندگان است.

او ادامه داد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از اصلی ترین مراجع احیا و حفظ آثار تاریخی ارزشمند آذربایجان، طی سال های اخیر مرمت و ساماندهی جداره های تاریخی تبریز را در دستور کار قرار داده است.

حمزه زاده در ادامه با اشاره مرمت و ساماندهی جداره تاریخی گراند هتل تبریز، گفت: گراند هتل اولین هتل مدرن تبریز محسوب می شود که در دوره پهلوی در خروجی کوچه پاساژ به سمت چهارراه شریعتی واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، لذا مرمت جداره تاریخی این هتل از سال 97 زیر نظر متخصصان معاونت میراث فرهنگی استان آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت های تاریخی آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی می شوند

بافت های تاریخی آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی می شوند