مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:062020-03-25اقتصادي

سرمایه گذاری خارجی درقم 58 درصد افزایش یافت


عادل علیپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: استان قم، ظرفیت فوق العاده ویژه ای برای سرمایه گذاری خارجی دارد و تمام توان خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی به کار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: قم، علاوه بر نزدیکی به پایتخت، شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است و درکنار این دو شاخصه مهم، زائرپذیر و برخوردار از ظرفیت های توریسم مذهبی است.

وی گفت: سالانه میلیون ها زائر به این شهر سفر می کنند که بسیاری از آن ها اتباع خارجی هستند و همین موضوع، سود سرمایه گذاری را از جهات مختلفی تضمین می کند.

علیپور افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری در اداره کل اقتصاد و دارایی استان، توان کارشناسی مطلوبی در شناخت و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری دارد و تاکنون اقدامات قابل توجهی در رفع موانع سرمایه گذاری در این مرکز انجام شده است.

وی افزود: قم به دلیل ویژگی های اقلیمی، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی و انرژی باد دارد، ضمن این که این استان در صنایع ساختمانی و مصالح از جمله سنگ و آجر، تولید فرش های نفیس دستباف، صنایع مرتبط با فرش از جمله نقشه و طراحی فرش، صنایع چوب، منبت و مهم تر از همه تولید سوهان مرغوب، شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری خارجی درقم 58 درصد افزایش یافت

سرمایه گذاری خارجی درقم 58 درصد افزایش یافت