مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:062020-03-25اجتماعي

هواشناسی سیستان وبلوچستان رتبه دوم صحت پیش بینی را کسب کرد


دوست محمد کلیم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ارزیابی مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور عملکرد پیش بینی سه پارامتر کمینه دما، بیشینه دما و شاخص PC بارش 24 ساعته ادارات کل هواشناسی استان های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس این ارزیابی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توانست از نظر صحت و دقت پیش بینی ها در پارمترهای کمینه و بیشینه دمای 24، 48 و 72 ساعت در رتبه دوم کشور قرار گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در این ارزیابی استان خراسان جنوبی در رتبه نخست و استان های تهران، هرمزگان و مرکزی پس از سیستان و بلوچستان در رتبه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در ارزیابی شاخص PC بارش 24 ساعته هواشناسی سیستان و بلوچستان پس از استان های یزد و بوشهر در رتبه سوم قرار گرفت.

کلیم گفت: کارکنان گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان جزو زبده ترین کارشناسان هواشناسی کشور هستند که هم به لحاظ تجربی و هم به لحاظ تحصیلات دانشگاهی در سطح بالایی قرار دارند.

وی افزود: هواشناسی یکی از علوم مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف است که می توان با اتکا با اطلاعات آن شاهد تحقق توسعه پایدار در امور زیرساختی، صنعتی و کشاورزی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواشناسی سیستان وبلوچستان رتبه دوم صحت پیش بینی را کسب کرد

هواشناسی سیستان وبلوچستان رتبه دوم صحت پیش بینی را کسب کرد