مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 فروردین 1399 ساعت 16:002020-03-24پزشكي

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های گوارشی در نوروز


زمانی که وعده های غذایی در ایام نوروز نظم درستی نداشته باشند، فرصتی برای هضم غذا وجود ندارد.

- ایسنا/اصفهان یک فوق تخصص گوارش گفت: زمانی که وعده های غذایی در ایام نوروز نظم درستی نداشته باشند، فرصتی برای هضم غذا وجود ندارد.

محسن اسماعیلی در گفت­ وگو با ایسنا، با بیان اینکه کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در ایام منتهی به نوروز و تعطیلات آن رخ می دهد، اظهار­کرد: بین پنج تا 30 درصد از مردم در این ایام به کبد چرب مبتلا می شوند.

وی افزود: یکی از تصورات نادرست مردم در ایام تعطیل و به ویژه ایام نوروز این است که فکر می کنند اگر میوه زیادی مصرف کنند برای کبد مشکلی ندارد، در حالی که این یک برداشت اشتباه است، زیرا قند میوه ها نیز تبدیل به چربی می شود که مضر است.

این فوق تخصص گوارش با بیان اینکه توصیه می شود افرادی که بیماری کبد چرب دارند در ایام عید در مصرف میوه زیاده روی نکنند، افزود: همچنین مصرف بی اندازه آجیل و تنقلات به دلیل اینکه کالری زیادی دارد توصیه نمی شود، زیرا برای برخی فکر می کنند مصرف زیاد آجیل هایی مثل گردو برای سلامت خوب است، درحالی که این تصور نادرست است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر مواردی که افراد مبتلا به کبد چرب باید در ایام عید به آن توجه کنند این است که در مصرف شیرینی­ جات زیاده روی نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های گوارشی در نوروز

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های گوارشی در نوروز