مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 فروردین 1399 ساعت 13:502020-03-24بين الملل

بحران یمن راه حل نظامی ندارد/ تعمیم توافق استکهلم می تواند صلح به ارمغان آورد


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ششمین سالروز تجاوز نظامی به رهبری عربستان سعودی به یمن بیانیه ای منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن این بیانیه به شرح زیر است: جمهوری اسلامی ایران با محکومت تجاوز ممتد نظامی نیروهای موسوم به ائتلاف به یمن تاکید می نماید این جنگ خانمان سوز و حماقت آلود در حالی وارد ششمین سال آن می شود که نتیجه ای جز ویرانی و کشتار مردم بی گناه و مظلوم یمن در بر نداشته است و با نابودی زیرساخت ها، یمن را به کشوری ویرانه و زندگی را برای مردم آن به رنج روزمره تبدیل کرده است.

بنا به تایید سازمان های بین المللی 80 درصد جمعیت یمن یعنی حدود 25 میلیون زن و کودک در یمن به کمک های انسان دوستانه نیازمندند؛ این تراژدی انسانی در سایه سکوت جامعه بین المللی و استمرار زیرپاگذاشتن تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری از طرف متجاوزین در حال رقم خوردن است.

تحریم های ظالمانه و غیر انسانی و جنایات صورت گرفته باعث شده تا از وضعیت فاجعه آمیز مردم یمن بعنوان بزرگ ترین تراژدی انسانی قرن در سطح جهانی یاد شود.

تجاوز نظامی به یمن در حالی ادامه دارد که آمریکا و بعضی کشورهای دیگر نه تنها چشم های خود را بر جنایات جنگی نیروهای متجاوز بسته اند بلکه همچنان با فروش تسلیحات و حمایت های اطلاعاتی و پشتیبانی در این جنایات سهیم اند و بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران یمن راه حل نظامی ندارد/ تعمیم توافق استکهلم می تواند صلح به ارمغان آورد

بحران یمن راه حل نظامی ندارد/ تعمیم توافق استکهلم می تواند صلح به ارمغان آورد