مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 فروردین 1399 ساعت 04:102020-03-24اقتصادي

الغدیر و کمال صالح در آستانه سرریز


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: با افزایش حجم آب ورودی به دریاچه سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح اراک انتظار می رود طی روزهای آینده تراز آبی این دو سد شاخص استان تکمیل و منجر به سرریز شود.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: با افزایش حجم آب ورودی به دریاچه سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح اراک انتظار می رود طی روزهای آینده تراز آبی این دو سد شاخص استان تکمیل و منجر به سرریز شود.

عزت اله آمره ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدالغدیر ساوه 260 میلیون متر مکعب معادل 95 درصد حجم کامل سد است.

وی بیان کرد: در پی ورود سامانه بارشی به استان، دبی ورودی آب به سد الغدیر ساوه به 30 متر مکعب بر ثانیه رسیده است در حالی که دبی ورودی در روزهای گذشته کمتر بوده و پیش بینی می شود که این میزان با گذشت سه روز از نخستین بارندگی و آب شدن برف در اتفاعات و هدایت آن به سمت سدالغدیر، تا 80 متر مکعب بر ثانیه افزایش یابد.

وی ادامه داد: حجم کامل سد الغدیر ساوه 277 میلیون مترمکعب است و به منظور کنترل و مدیریت ورودی و خروجی سد با بازکردن دریچه خروجی آب جهت هدایت در کانال آبگیری و نیروگاه برقآبی، هم اکنون حجم خروجی آب از این سد به 13 میلیون متر مکعب بر ثانیه رسیده است و قبل از تکمیل تراز آبی سد و سرریز شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الغدیر و کمال صالح در آستانه سرریز

الغدیر و کمال صالح در آستانه سرریز