مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1399 ساعت 16:152020-03-23اقتصادي

سدهای هرمزگان سرریز شدند


هوشنگ ملایی دوشنبه شب با اعلام این خبر افزود: به دنبال بارندگی 2 روز گذشته و ورود آب، ظرفیت آبگیری سد استقلال میناب با 240 میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان بندرعباس با 100 میلیون مترمعکعب و سد جگین جاسک با 210 میلیون متر مکعب، تکمیل شد.

وی بیان داشت: به علت سرریز شدن سد میناب و برای آرامش سیلاب و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی حدود سه هزار متر مکعب آب در ثانیه به پایین دست تخلیه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان عنوان کرد بیشترین بارش مربوط به ایستگاه رهبران رودان با 221 میلی متر بوده و از لحاظ دبی پیک سیلاب حدود پنج هزار متر مکعب در ثانیه مربوط به ایستگاه آبنمای رودان در سحرگاه دوشنبه ثبت شده است.

ملایی با تاکید بر اینکه مردم حاشیه رودخانه ها برای تخلیه احتمالی آب سدها آمادگی لازم را داشته باشند، ابراز داشت: هم اکنون از سد استقلال میناب سه هزار متر مکعب در ثانیه، سد شمیل و نیان 800 متر مکعب در ثانیه و سد جگین 100 متر مکعب در ثانیه آب در حال تخلیه است.

وی ادامه داد: ساکنان مناطق پایین دست سد استقلال میناب باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی، همکاری لازم را با بخشداران، دهیاران و گروه های امدادی منطقه جهت کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای هرمزگان سرریز شدند

سدهای هرمزگان سرریز شدند