مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1399 ساعت 12:102020-03-23اقتصادي

ایستگاه های هواشناسی 2 شهر آذرشهر و هوراند به بهره برداری می رسد


مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه های پیش روی این اداره کل گفت: ایستگاه های هواشناسی آذرشهر و هوراند آماده بوده و طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز دوشنبه به مناسبت روز جهانی هواشناسی از اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در تبریز بازدید کرد و در جریان نحوه عملکرد این اداره کل قرار گرفت.

علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت عملکرد و گزارش های هواشناسی در مواقع مختلف اظهار داشت: از سال 1327 ایستگاه هواشناسی همزمان با فرودگاه تبریز ایجاد شده و توسعه یافته و اکنون وارد زندگی مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه 120 ایستگاه هواشناسی در استان فعال است، گفت: ایستگاه ها به صورت جاده ای، فرودگاهی و کشاورزی اطلاعات را دریافت و تحلیل می کنند.

دولتی مهر با اشاره به اینکه 9 رادار هواشناسی در کشور وجود دارد، افزود: یکی از این رادارها در استان وجود دارد، پایش وضع هوای استان و تحلیل آن بر اساس نقشه های هواشناسی در تبریز انجام می شود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی سپس بر ضرورت نصب رادار برد کوتاه در استان تاکید داشت و گفت: نصب رادار برد کوتاه در استان برای رفع مشکلات پوشش راداری نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه های هواشناسی 2 شهر آذرشهر و هوراند به بهره برداری می رسد

ایستگاه های هواشناسی 2 شهر آذرشهر و هوراند به بهره برداری می رسد