مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1399 ساعت 06:002020-03-23اقتصادي

بارش تندری و رگبار شدید در خاش سیستان و بلوچستان


بارش های تندری همراه با رگبار و رعد و برق شدید در روزهای بهاری خاش سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیل و وارد شدن خسارت به کشاورزی های مردم شد.

- طغیان رودخانه ها از ارتفاعات تفتان، پنج انگشت، گوهرکوه، کارواندر، بیرک، مورپیش و پشتکوه و غیره سبب پرشدن سد ها و بندهای سنگی و ملاتی گردیده است و با شدت بارش ها و سیلابی شدن رودخانه ها خسارتهای فراوانی به اراضی کشاورزی مردم در گوهرکوه و کارواندر وارد شده است.

رییس شورای اسلامی روستای شوگه از توابع بخش مرکزی خاش در گفت وگو با ایسنا گفت: بارش های باران در این منطقه به میزان بالای 90 میلی متر بوده که از عصر روز گذشته تاکنون سبب جاری شدن رودخانه ها از ارتفاعات همجوار گردیده و هم اینک بسیاری از سدها و بندهای خاکی و سنگی آبگیری شده اند.

محمدامین میربلوچزهی به مردم روستایی و عشایری و شهرنشینان توصیه کرد: از نزدیک شدن به چاهها و سدها و بندهای سنگی و ملاتی اجتناب کنند و مراقب باشند که جان فرزندان شان نیز به خطر نیفتد.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای آب ها در پشت سدها از مردم تقاضا داریم به این حوزه ها نزدیک نشوند.

میربلوچزهی گفت: مناطق جوژک، خان بی بی، تلگزی، شوگه، دولت آباد، شوراپ و غیره در روزهای دشوار کرونایی خاش از حضور گردشگران و تفریح کنندگان خانوادگی خلوت تر شده؛ بنابراین از خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش تندری و رگبار شدید در خاش سیستان و بلوچستان

بارش تندری و رگبار شدید در خاش سیستان و بلوچستان