مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 فروردین 1399 ساعت 07:002020-03-22اقتصادي

ممنوعیت خروج کالاهای لوکس و غیرضرور از لیست سیاه!


گرچه از مدتها پیش واردات کالاهای لوکس و غیرضرور ممنوع شده بود، اما به تازگی و با توجه به اهمیت تولید داخل دستور ممنوعیت واردات این قبیل کالاها در سال جاری نیز مورد تاکید قرار گرفته است و حتی به صورت موردی هم ورود آنها ممکن نخواهد بود، - این در حالی است که اکنون 70 میلیون یورو از کالاهای گروه (4) مجوز خروج داشته و در صف ترخیص قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقام معظم رهبری سال 1398 را سال جهش تولید نامگذاری کردند و بر این اساس هر یک از سازمان ها و دستگاه ها نیز موظف به حرکت به سمت تحقق این شعار سال خواهند بود، و در این شرایط باید برنامه ریزی و عملکرد آنها در جهت تقویت و حمایت از تولید داخل باشد.

یکی از مسائلی که همواره در مورد تقویت تولید داخل حائز اهمیت بوده، کنترل واردات کالا به ویژه کالاهایی است که امکان و ظرفیت تولید آنها در داخل کشور وجود داشته و واردات آنها مانع از رشد تولید داخلی می شود.

اما از حدود دو سال پیش با توجه به تغییر شرایط ارزی ، ممنوعیت واردات کالاها افزایش یافت و جمعی بیش از 1000 موردی کالاها از سوی دولت در لیست سیاه واردات قرار گرفت، در این بین کالاهای گروه (4) که عمدتا کالاهای لوکس و غیرضروری هستند به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و حتی ترخیص کالاهایی که وارد شده بود نیز متوقف شد که مهمترین موضوع در این رابطه تامین ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت خروج کالاهای لوکس و غیرضرور از لیست سیاه!

ممنوعیت خروج کالاهای لوکس و غیرضرور از لیست سیاه!