مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 20:502020-03-21پزشكي

رعایت هرم غذایی در روزهای کرونایی الزامی است


هرم مواد غذایی و تنوع و تعادل مصرف موادغذایی در این روزهای کرونایی برای تمامی گروه های سنی الزامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلال میرزای رزاز رییس انجمن تغذیه ایران، گفت: هرم مواد غذایی یک راهنما است که تعادل تنوع و میزان سهم مورد نیاز روزانه افراد را از گروه های غذایی نشان می دهد.

وی تصریح کرد: هرم راهنمایی از 5 گروه مواد غذایی تشکیل شده و شکل هرم به نحوی ترسیم شده که قاعده پایین آن را گروه نان و غلات تشکیل می دهد که بزرگ ترین قسمت از هرم را تشکیل داده و نشانگر این است که یک فرد باید بیش از هر غذای دیگر، غذاهای غله ای مصرف کند.

میرزای رزاز با اشاره به اهمیت مصرف سبزی در وعده های غذایی، تصریح کرد: گروه های بعدی گروه های سبزی و سپس گروه میوه ها هستند، گروه سبزی قسمت بزرگ تری نسبت به گروه میوه ها را تشکیل می دهد و نشانگراین است که میزان سهم مورد نیاز روزانه از گروه سبزی ها بیشتر از گروه میوه ها است.

وی خاطر نشان کرد: گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت و حبوبات در طبقه بالایی قرار دارند و میزان سهم آنها در برنامه غذایی روزانه کمتر از گروه های پایین تر است.

هرچند که این دو گروه از اهمیت زیادی در برنامه غذایی روزانه برخوردارند، در رأس هرم که بخش کوچکی را تشکیل می دهد چربی ها، روغن ها و شیرینی ها قرار دارد که این بدان معنی است که میزان مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت هرم غذایی در روزهای کرونایی الزامی است

رعایت هرم غذایی در روزهای کرونایی الزامی است