مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 17:052020-03-21اقتصادي

فاز نخست متروی قم تا پایان امسال بهره برداری می شود


عباس حلوایی زاده روز شنبه در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت متروی قم، اظهار داشت: همه توان مجموعه قطار شهری معطوف به افتتاح خط A به طول 14.

8 کیلومتر بوده است که در فاز نخست شش کیلومتر این مسیر از ایستگاه های A14 تا A9 به بهره برداری خواهد رسید.

وی میزان پیشرفت فیزیکی فاز نخست را در مجموع 53 درصد دانست و افزود: در سال 98 حدود 150 میلیارد تومان که 42 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و 108 میلیارد تومان نقدی بوده به پیمانکار بر اساس صورت وضعیت ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به تامین 80 واگن در سال 98 برای متروی قم گفت: یکی از مهم ترین اقدام ها در سال 98 مربوط به حوزه تملکات بود که حدود 29.

5 میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار شد که به دنبال تحویل این تملکات توسط مناطق به ویژه منطقه شش برای ساخت سازه هستیم.

حلوایی زاده تامین تجهیزات را یکی از مهم ترین اقدامات برای بهره برداری از فاز نخست متروی قم ذکر کرد و گفت: در حال حاضر و بدون در نظر گرفتن نوسانات آینده برای تامین تجهیزات که بخشی به صورت یورو و بخشی ریالی بوده که حدود 850 میلیارد تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از تجهیزات وارداتی است، یادآور شد: در این زمینه جلسه های گوناگونی برای شناسایی ظرفیت های کشور برگزار شده است، ولی بخشی از این تجهیزات وارداتی بوده و نیاز مب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست متروی قم تا پایان امسال بهره برداری می شود

فاز نخست متروی قم تا پایان امسال بهره برداری می شود