مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 16:052020-03-21سياسي

مهمترین دغدغه همیشگی حجت الاسلام صالحی وحدت حوزه و دانشگاه بود


جعفر مروارید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم حجت الاسلام صالحی برای بحث وحدت حوزه و دانشگاه، همه فکر و زندگی خود را گذاشته بود، برای این موضوع راهبرد داشت و در سطح عمومی و نخبگانی برای رسیدن به این هدف، سیاستگذاری داشت و برنامه ریزی و تلاش می کرد.

وی بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام صالحی در سطح عمومی سعی می کرد یک همفکری و همدلی بین حوزه و دانشگاه، همزیستی مسالمت آمیز و تقریب بین ایده ها و افکار بین این دو طیف پدید آید و تلاش وی در سطح نخبگانی نیز ارایه یک تفسیر عقلانی و معنوی از آموزه های دینی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرحوم حجت الاسلام صالحی برآمده از دو نهاد حوزه و دانشگاه بود، یک دانشمند جوان و عالم فرهیخته حوزوی بود که هم دانش خوب آکادمیک در فضای فلسفه و الهیات اسلامی داشت و هم عقلانیت سیاسی و عقلانیت فرهنگی - اسلام یک دغدغه مهم برای وی بود.

مروارید اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام صالحی به پیروی از مقتدای خود، رهبر معظم انقلاب، اسلام را در دانشگاه ها، کارآمد و عزیز می خواست، بصیرت انقلابی را هم در این تفسیر کارآمد از اسلام می دید، قدمهایش، افکار و ایده هایش همه در این مسیر قرار داشت و در همین مسیر هم الگویی در فضای آینده فکری حوزه و دانشگاه برای حوزویان و دانشگاهیان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین دغدغه همیشگی حجت الاسلام صالحی وحدت حوزه و دانشگاه بود

مهمترین دغدغه همیشگی حجت الاسلام صالحی وحدت حوزه و دانشگاه بود