مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 06:062020-03-21سياسي

لذت مجازی از باغ های جهانی دولت آباد؛ نقطه وصل تاریخ و طبیعت


دریافت 24 MB خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کمیته میراث جهانی یونسکو در سال 90 باغ های پاسارگاد و ارم از استان فارس، پهلوان پور و دولت آباد از استان یزد، فین و چهل ستون از استان اصفهان، اکبریه از استان خراسان جنوبی، عباس آباد از استان مازندران و شاهزاده ماهان از استان کرمان را در فهرست خود ثبت و این 9 باغ را جهانی کرد و از آن پس آمار بازدیدکنندگان از این باغ ها حداقل در استان یزد، چهار برابر شد.

باغ دولت آباد که بلندترین بادگیر جهان از عمارت زیبای آن سر به فلک کشیده، پیش از این ثبت نیز در کشور شهرت داشت اما باغ پلهوان پور مهریز به رغم همه زیبایی هایش در گمنامی بود که ثبت جهانی و معرفی زیبایی ها و جاذبه های این باغ، خیل گردشگران را به سمت آن سرازیر کرد.

در یک دهه اخیر، در ایام نوروز باغ دولت آباد همواره در زمره سه مکان تاریخی استان یزد بود که بیشترین آمار بازدید گردشگران را داشت و باغ پهلوان پور مهریز هم کم کم حجم زیادی از مسافران را به سمت خود جذب کرده بود.

در حالی که فضاسازی این باغ ها از چندی پیش آغاز شده بود تا نوروز امسال نیز مردم یزد و گردشگران نوروزی با حضور در این باغ ها خاطرات خوش سفر خود را زیباتر کنند، کرونا برنامه ای دیگر رقم زد و درب این دو باغ جهانی را به روی گردشگران بست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لذت مجازی از باغ های جهانی دولت آباد؛ نقطه وصل تاریخ و طبیعت

لذت مجازی از باغ های جهانی دولت آباد؛ نقطه وصل تاریخ و طبیعت