مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 فروردین 1399 ساعت 12:352020-03-20اقتصادي

سازه های جانبی آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد


مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از پایان نصب سازه های جانبی سکوی اقماری 13C خبر داد و گفت: عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل این سکو، توسط شناور SEA PAD، - پنجشنبه (29 اسفندماه) پایان یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از پایان نصب سازه های جانبی سکوی اقماری 13C خبر داد و گفت: عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل این سکو، توسط شناور SEA PAD، پنجشنبه (29 اسفندماه) پایان یافت.

پیام معتمد به ساخت این دو سازه در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) اشاره کرد و گفت: پل ارتباطی و سازه فلر سکوی 13C به ترتیب بیش از 240 و 109 تن وزن دارند و با نصب آنها در موقعیت مخزن، وزن این ابرسازه به حدود 7000 تن رسید.

وی با اشاره به مراحل اتصال چاه های موقعیت به سکو و شروع عملیات راه اندازی، تصریح کرد: انتظار داریم این سکو در آینده نزدیک با ظرفیت برداشت روزانه 14.

2 میلیون مترمکعب گاز غنی به بهره برداری برسد.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی افزود: پالایشگاه این فاز برای شیرین سازی روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز در آمادگی کامل قرار دارد و هم اکنون هم با دریافت روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله اول این طرح و بیش از 22میلیون مترمکعب گاز ترش از فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی در مدار تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه های جانبی آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد

سازه های جانبی آخرین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد