مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 فروردین 1399 ساعت 05:062020-03-20سياسي

سال را با زیارت امام رضا (ع) از راه دور نو کردیم


شهروندان مشهد سال نو را در خانه و دور از حرم مطهر رضوی آغاز کردند زیرا درهای حرم به خاطر حفظ سلامت زائران و مجاوران بسته شد و آنان که دل در گرو زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) داشتند به ناچار عرض ادب و زیارت مرقد منور امام هشتم (ع) را در لحظه تحویل سال از راه دور و از طریق سایت اینترنتی و شبکه های صدا و سیما به جا آوردند.

سالهاست که زیارت بارگاه منور رضوی و آغاز سال نو با خواندن زیارتنامه آن حضرت جزو جدایی ناپذیر آداب نوروزی مردم مشهد است و چه بسا این رسم توسط بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان چه با مسافرت به این شهر و چه از راه دور بجا آورده شده است.

در فضیلت زیارت حضرت امام رضا (ع) همان بس که شیخ طوسی از آن حضرت نقل کرده است در خراسان بقعه ‏ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می ‏شود تا روز قیامت که در صور دمیده می شود و قیامت فرا می ‏رسد .

پرسیدند: ای پسر رسول خدا این بقعه کدام بقعه است؟ فرمود: این بقعه در سرزمین توس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغ های بهشت است.

هر که مرا در این بقعه زیارت کند مانند کسی است که رسول خدا (ص) را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال را با زیارت امام رضا (ع) از راه دور نو کردیم

سال را با زیارت امام رضا (ع) از راه دور نو کردیم