مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 21:152020-03-19سياسي

از پلمب مراکز فروش پایان نامه تا ابلاغیه رییس جمهور


فعالیت های پژوهشی کشور در سالی که گذشت در قالب طرح های تحقیقاتی، پایان نامه ها، رساله های دکتری و ارائه آن ها در کنگره ها و همایش های مختلف پیگیری شد.

- در سال 1398 هم به سیاق سال های اخیر، پژوهشگران از کمبود بودجه برای پیشبرد تحقیقات گلایه کردند و گاهی از بی اخلاقی های حاکم بر فضای پژوهشی گفتند.

با این حال بالاخره در سال گذشته سازوکارهای قانونی برای مقابله با تخلفات علمی مشخص شد و ماموریت دانشگاه ها در این حوزه تعیین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرداد 1398، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی تصویب شد تا گام های ابتدایی برای مقابله با تخلفات علمی از سوی دولت برداشته شود.

بنا بر این آیین نامه، دانشگاه ها مکلف شدند دروسی را در جهت احترام به حقوق مالکیت فکری در برنامه های درسی بگنجانند و بر رعایت حقوق مالکیت فکری در آثار علمی، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی نظارت کنند.

علاوه بر آن، در این آیین نامه جزییات مجازات ناقضان حقوق مالکیت فکری هم بیان شد و اینگونه اعلام شد که قرار است دانشگاه ها کارگروه هایی برای رعایت اخلاق پژوهش تشکیل دهند و پیشگیری را مقدم بر درمان عملی کنند چراکه برخی مسئولان دانشگاه ها معتقدند بخشی از تخلفات پژوهشی به این علت رخ می دهد که دانشجویان و استادان با مصادیق تخلف ها آشنا نیستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پلمب مراکز فروش پایان نامه تا ابلاغیه رییس جمهور

از پلمب مراکز فروش پایان نامه تا ابلاغیه رییس جمهور