مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 15:302020-03-19سياسي

کرونا هم نتوانست قلب تپنده اقتصاد ایران را متوقف کند


این روزها کارکنان صنعت نفت در حالی که ویروس کرونا بیش از 167 کشور جهان را فرا گرفته و در کشور ایران شیوع یافته اماکارکنان نفت همچنان مانند دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب دست از فعالیت برنداشته و هیچگاه نگذاشته قلب تپنده اقتصاد ایران حتی برای لحظه ای متوقف شود.

- خبرگزاری فارس از گچساران_ سمیرا نصاری، تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز 29 اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.

زمانی که اولین چاه نفت در ایران در بیش از یکصد سال قبل در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان توسط یک شرکت انگلیسی کشف شد و دولت وقت ایران هیچ آگاهی و درکی از این اتفاق مهم نداشت.

اما کاشفان آن به خوبی می دانستند به چه ثروتی در ایران دست یافته اند و پایه های استعمار خود در ایران را با قراردادهای استثماری استخراج، تولید و فروش نفت خام ایران بنا نهادند.

شرکت های خارجی سال ها سرمایه مردم ایران را به تاراج بردند و دولت های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند.

 در آن زمان دکتر محمد مصدق بزرگمرد تاریج سیاسی و اقتصادی ایران حرکت بزرگی را در کشور آغاز کرد که سنگ بنای تفکر اقتصاد بدون نفت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا هم نتوانست قلب تپنده اقتصاد ایران را متوقف کند

کرونا هم نتوانست قلب تپنده اقتصاد ایران را متوقف کند