مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 11:402020-03-19اجتماعي

ماهی قرمز نخرید


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:برای رعایت بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری هایی که ممکن است از ماهی قرمز به انسان منتقل شوند مردم بهتر است از خرید ماهی قرمز خودداری کنند.

- مهدی صفی خانی در گفت وگو باایسنا،در توضیح شایعات موجود مبنی بر اینکه ماهیان قرمز ناقل کروناویروس هستند، اظهار کرد:اگرچه بسیاری از مردم معتقدند که کروناویروس ازیک حیوان به انسان منتقل شده است اما هیچ مستند علمی درباره ناقل بودن ماهیان قرمز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ماهی های قرمز که با فرارسیدن نوروز در بازار به فروش می رسد، گونه های بومی ایران نیست، افزود:بسیاری از رفتارهای حیات وحش برای انسان ناشناخته است و عدم رعایت نکات و اصول بهداشتی در ارتباط با حیوانات ممکن است باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد:برای رعایت بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری هایی که ممکن است از ماهی قرمز به انسان منتقل شود، مردم بهتر است از خریدن ماهی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بر اساس یک باور غلط در روز طبیعت یا بعد از مدتی نگهداری از ماهی قرمز اقدام به رها کردن ماهی در زیستگاه های طبیعی شامل رودخانه،تالاب و سدها می کنند که با توجه به غیر بومی بودن این گونه رهاسازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی قرمز نخرید

ماهی قرمز نخرید