مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 21:302020-03-18اقتصادي

برداشت غیرقانونی 1800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای کسری بودجه


عضو ناظر صندوق توسعه ملی در مجلس از برداشت غیرقانونی 1800 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران کسری بودجه به عنوان مالیات خبر داد.

- سید محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به برداشت غیرقانونی دولت و سازمان امور مالیاتی از حساب صندوق توسعه ملی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در روزهای آخر سال بابت مالیات، اقدام به برداشت هزار میلیارد تومان از محل حساب ریالی صندوق توسعه ملی نموده و همچنین نسبت به مسدود کردن حساب ارزی این صندوق برای برداشت معادل ریالی تا سقف 800 میلیارد تومان اقدام کرده است که احتمالا این رقم نیز امروز برداشت شده است.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی تأکید کرد: علی رغم تصریح قانون در بند هـ جزء 6 و 7 قانون احکام دائمی که تحت عنوان اساسنامه صندوق توسعه ملی تنفیذ شده و قابلیت اصلاح ندارد، سازمان امور مالیاتی از سنوات گذشته برای تمام درآمدهای حاصل از تسهیلات پرداختی و تسعیر دارایی هایی صندوق توسعه ملی، مالیات وضع کرده بود، در حالی که طبق قانون تمامی منابع ریالی و ارزی صندوق به عنوان منابع بوده و مشمول مالیات نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از طرفی ماده 36 قانون رفع موانع تولید درآمد حاصل از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی صندوق توسعه ملی را مشمول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت غیرقانونی 1800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای کسری بودجه

برداشت غیرقانونی 1800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای کسری بودجه