مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 13:002020-03-18دانش

تولید کاتدهای غنی از لیتیم جهت ساخت باتری های لیتیم-یون با چگالی انرژی بالا


محققان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید کاتدهای غنی از لیتیم جهت ساخت باتری های لیتیم-یون با چگالی انرژی بالا شدند.

- محققان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید کاتدهای غنی از لیتیم جهت ساخت باتری های لیتیم-یون با چگالی انرژی بالا شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محدثه راستگوی دیلمی، دانش آموخته گرایش شیمی کاربردی و مجری طرح تهیه و بررسی کاتدهای غنی از لیتیم برپایه اکسید لیتیم منگنز نیکل کبالت و پوشش های اکسید فلزی جهت استفاده در باتری های لیتیم-یون گفت: امروزه به دنبال گرم شدن کره ی زمین و آب شدن یخ های قطبی که در پی استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی و نشر گازهای گلخانه ای به اتمسفر رخ داده است، توجه به پیدایش روش ها و طراحی سیستم های نوین به منظور تولید و ذخیره سازی انرژی الکتریکی بیش از گذشته حائز اهمیت شده است.

وی افزود: به همین دلیل استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند باد، خورشید، زیست توده و امواج دریا به منظور تولید انرژی الکتریکی مورد توجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر، طراحی یک سیستم قدرتمند که بتواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند و در مکان و زمان مناسب عرضه کند، امکان این را فراهم می آورد که بسیاری از مشکلات و نیازهای بشر در زمینه حمل و نقل، پزشکی، هوافضا و ارتباطات برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کاتدهای غنی از لیتیم جهت ساخت باتری های لیتیم-یون با چگالی انرژی بالا

تولید کاتدهای غنی از لیتیم جهت ساخت باتری های لیتیم-یون با چگالی انرژی بالا