مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 12:002020-03-18پزشكي

صنعت هسته ای به کمک مقابله با کرونا می آید


سید رضا رفیعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان شارپرتو ایرانیان گفت: اگر تجهیزات پزشکی با صنعت هسته ای به درستی استریل شود مشکلات ما تا حد زیادی کاهش می یابد.

- سید رضا رفیعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان شارپرتو ایرانیان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: صنعت هسته ای بسیار مفید و خدمت رسان در دنیا است که در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها، و حتی خیلی از جراحی ها استفاده می شود.

وی با اشاره به نقش مهم تصویربرداری هسته ای در پزشکی افزود: در مصارف عمومی پرتودهی زیرساختی برای تأمین امنیت درمان یک باید مهمی در جامعه و دنیا است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان شارپرتو ایرانیان با بیان اینکه 25درصد سامانه های پرتودهی دنیا در آمریکا است و این کشور مدتها است برای سلامت محصولات خود در حوزه های مختلف از این سامانه استفاده می کند، ادامه داد: کشور ما در این عرصه پیشرو بوده بطوری که اوایل انقلاب در سازمان انرژی اتمی مرحوم دکتر سهراب پور با پولی که از سازمان ملل تأمین مالی شد در ایام موشک باران با مشکلات فراوان مرکزی را توسط کانادایی ها می سازند.

رفیعی گفت: ایران زمانی دارای سایت پرتودهی بود که بسیاری از کشورها چنین امکاناتی نداشتند؛ پرتودهی گاما بعد انقلاب برای مصارف پزشکی شکل گرفت ولی توسعه نیافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت هسته ای به کمک مقابله با کرونا می آید

صنعت هسته ای به کمک مقابله با کرونا می آید