مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 11:002020-03-18سياسي

دقت بیشتری در مصرف رسانه ای مان داشته باشیم/مدیریت زمان فضای مجازی فراموش نشود


در شرایط بحران بهداشتی باید مدیریت زمان را داشته باشیم و بیش از اندازه از رسانه هایی همچون فضای سایبر استفاده نکنیم، چراکه دچار آسیب های بینایی، - امیرعبدالرضا سپنجی پژوهشگر ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به تشخیص اخبار فیک و جعلی از اخبار درست، اظهار داشت: در شرایط بحرانی، تعداد منابع خبررسان افزایش می یابد و بسیاری از افراد و حتی رسانه ها، برای آنکه جذابیت بیشتری را در اخبار ایجاد کنند، اخبار متعدد و گاهی فیک و جعلی را منتشر می کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان قطعا باید اخبار را از دو منبع مستقل چک کنند و سپس تصیم بگیرند، یعنی در صورت صحت خبر، آن را منتشر کنند و یا به اشتراک بگذارند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: ماهیت اخبار جعلی این است که دو ارزش شگفتی و شهرت را به شدت زیاد می کند، به همین دلیل بررسی این اخبار با منابع مستقل و مطمئن شدن از صحت آن بسیار مهم است و حتما باید از سوی مخاطبان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مخاطبان باید اخباری را که دریافت می کنند با دو منبع معتبر و مستقل چک کنند، یعنی حتما به رسانه های رسمی، خبرگزاری ها و صداوسیما مراجعه کرده تا از صحت و سقم خبر مطلع شوند.

این پژوهشگر ارتباطات تصریح کرد: مخاطب شناسی نکته بسیار مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد یعنی ما باید ویژگی های روح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقت بیشتری در مصرف رسانه ای مان داشته باشیم/مدیریت زمان فضای مجازی فراموش نشود

دقت بیشتری در مصرف رسانه ای مان داشته باشیم/مدیریت زمان فضای مجازی فراموش نشود