مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 07:502020-03-18اجتماعي

نجات 25 قطعه پرنده باکلان در نمک زارهای دریاچه بختگان


رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان از نجات 20 قطعه پرنده «باکلان» که در حاشیه یکی از جزایر تالاب بختگان در نمک زارهای دریاچه گیر افتاده بودند، - ایسنا/فارس رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان از نجات 20 قطعه پرنده باکلان که در حاشیه یکی از جزایر تالاب بختگان در نمک زارهای دریاچه گیر افتاده بودند، خبر داد.

صفایی چهارشنبه 28 اسفند در این باره به خبرنگاران گفت: در پی گزارش همکاران پارک ملی بختگان متوجه شدیم تعدادی پرنده باکلان که به دلیل کریستاله شدن نمک بر روی بالهایشان و گرسنگی زمین گیر شده اند، لذا با رعایت کامل دستورالعمل های مواجهه با حیات وحش در اسرع وقت توسط محیط بانان زنده گیری شدند.

او بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استهبان و بختگان بعد از نجات این پرندگان ، نمونه گیری توسط دامپزشکی و نداشتن علایم خاصی از بیماری به محیط بانی انتقال ، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت شان در آبگیر طبیعی آب شیرین رهاسازی کرده و اقدام به تغذیه دستی آنان کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان عنوان کرد: این پرندگان در مسیر مهاجرت، تالاب شور بختگان را برای استراحت انتخاب کردند و به دلیل نبود غذا و کریستاله شدن نمک روی بال هایشان توان پرواز را از دست داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات 25 قطعه پرنده باکلان در نمک زارهای دریاچه بختگان

نجات 25 قطعه پرنده باکلان در نمک زارهای دریاچه بختگان