مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 16:252020-03-17پزشكي

گپ کرونایی در روزهای کرونایی


کروناویروس، کووید 19، پیشگیری، تنگی نفس، تب بالا، مرگ و میر، قرنطینه، واکسن، ویروس چینی کلماتی هستند که در آستانه سال نو به جای سفره هفت سین این روزها بر سر سفره های ما نشسته اند، - مردمی که باید در این روزهای پایانی سال 98 در هیاهوی خانه تکانی و خرید شب عید باشند درگیر ویروس جهانی کرونا هستند.

ایرانیان امسال بزرگترین عید خود را بدون شوق و ذوق قبل و با نگرانی اینکه مبادا این ویروس گریبان خانواده آنها را بگیرد، سپری می کنند برخی نیز متاسفانه به همین علت عزدار یا درگیر پرستاری از بیماران خود هستند اما آنچه در این روزها اهمیت دارد جلوگیری از شیوع بالای این بیماری است.

این ویروس نظیر آنفلوآنزا یا برخی ویروس های دیگر با انتقال از افراد دیگر گسترش پیدا می کند و قطعا یکی از راه های قطع این زنجیره انتقال خانه نشینی و عدم حضور در محیط های اجتماعی و مراقبت از خانواده خود در خود خانه است.

سازمان جهانی بهداشت و دیگر دستگاه های متولی بهداشت توصیه هایی مبنی بر قرنطینه خانگی توسط خود افراد، شستشوی مداوم دست ها و صورت، عدم حضور در اجتماع های بالا به ویژه مراکز تجاری و مراقبت از سالمندان و افراد مستعد بیماری بدون داشتن ترس، استرس و نگرانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گپ کرونایی در روزهای کرونایی

گپ کرونایی در روزهای کرونایی