مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 14:052020-03-17پزشكي

سوختگی در«چهارشنبه آخر سال» چه بلایی به بدن وارد می کند؟


سوختگی های وسیع، خردشدگی مفاصل، آسیب شدید به تاندون ها و اندام های صورت و کوری از جمله عوارض استفاده از مواد محترقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سیداسماعیل حسن پور، فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اقدامات مراکز درمانی برای چهارشنبه آخرسال، عنوان کرد: هر سال برای مجروحان این مراسم در بیمارستان ها ظرفیت ایجاد می کردیم و تمام کادر درمانی و پرسنل آماده باش کامل بودند، اما امسال پرسنل با تمام قوا برای مقابله با بیماری کرونا در تلاش هستند و بخش اعظمی از ظرفیت بخش ها به این بیماری اختصاص دارد.

 فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی با اشاره به مواردی که در سال های اخیر به علت شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال به بیمارستان ها مراجعه می کردند، ادامه داد: در سال های اخیر با نزدیک شدن به روز سه شنبه آخر سال مجروحان بسیاری را به علت انفجار مواد محترقه در بیمارستان پذیرش می کردیم و حتی در بسیاری از مواقع افرادی که فقط نظاره گر مراسم افراطی این روز بودند در لیست بیماران قرار می گرفتند.

از همین رو، شاهد جراحت هایی بودیم که درمان آنها اغلب به بهبودی کامل ختم نمی شد و افراد با معلولیت به جامعه باز می گشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوختگی در«چهارشنبه آخر سال» چه بلایی به بدن وارد می کند؟

سوختگی در«چهارشنبه آخر سال» چه بلایی به بدن وارد می کند؟