مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 11:562020-03-17دانش

تولید کاتدهای غنی از لیتیوم برای ساخت باتریهای با چگالی بالا


محققان موفق به تولید کاتدهای غنی از لیتیوم شدند که در ساخت باتریهای با چگالی بالا به کار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محدثه راستگوی دیلمی، دانش آموخته گرایش شیمی کاربردی مجری طرح تهیه و بررسی کاتدهای غنی از لیتیم برپایه اکسید لیتیم منگنز نیکل کبالت و پوشش های اکسید فلزی جهت استفاده در باتری های لیتیم-یون گفت:امروزه به دنبال گرم شدن کره ی زمین و آب شدن یخ های قطبی که در پی استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی و نشر گازهای گلخانه ای به اتمسفر رخ داده است، توجه به پیدایش روش ها و طراحی سیستم های نوین به منظور تولید و ذخیره سازی انرژی الکتریکی بیش از گذشته حائز اهمیت شده است.

وی افزود: به همین دلیل استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند باد، خورشید، زیست توده و امواج دریا به منظور تولید انرژی الکتریکی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی از طرفی طراحی یک سیستم قدرتمند که بتواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند و در مکان و زمان مناسب عرضه کند، امکان این را فراهم می آورد که بسیاری از مشکلات و نیازهای بشر در زمینه حمل و نقل، پزشکی، هوافضا و ارتباطات برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین باتری هایی که به طور گسترده ای در زندگی روزمره بشر کاربرد دارند، باتری های شارژپذیر لیتیم-یون هستند گفت: بات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کاتدهای غنی از لیتیوم برای ساخت باتریهای با چگالی بالا

تولید کاتدهای غنی از لیتیوم برای ساخت باتریهای با چگالی بالا