مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 11:402020-03-17اجتماعي

اطلاعات هواشناسی در بهبود عملکرد ضدعفونی شهرها موثر است


با توجه به تأثیر شرایط آب و هوایی بر ضدعفونی معابر و محیط های باز نیاز است به صورت روزانه این اطلاعات به ستاد مقابله با کرونای شهرستان ارائه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سالاری فنودی اظهار داشت: بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر نیاز به شرایط آب و هوایی خاص داشته و باید سعی شود تا در زمانی صورت گیرد که وزش باد و گردوخاک یا بارش باران نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلر پایه مواد ضد عفونی کننده شهر است توصیه شد تا مسؤولان شهری به رفتارهای دمایی مؤثر بر ضد عفونی با این ماده توجه کنند.

رییس اداره هواشناسی چابهار با بیان اینکه دما در میزان جذب کلر و هم در اثر میکروب کشی آن مؤثر است، افزود: هرچه دما بالاتر رود خاصیت ضد میکروبی کلر افزایش خواهد یافت به همین دلیل در حرارتهای کم و سرما مقدار بیشتری کلر به آب تزریق می شود.

وی گفت: همچنین وقوع گرد و غبار در فرایند ضد عفونی تأثیر دارد برای همین منظور به مسؤولان شهری توصیه شود حتی الامکان در زمان هایی که کمترین غبار یا آلودگی فضایی در شهر است عملیات صدعفونی را انجام دهند.

فنودی تصریح کرد: شهرداری چابهار که وظیفه ضدعفونی کردن معابر شهر را برعهده دارد، اطلاعات مورد نیاز را روزانه از هواشناسی دریافت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات هواشناسی در بهبود عملکرد ضدعفونی شهرها موثر است

اطلاعات هواشناسی در بهبود عملکرد ضدعفونی شهرها موثر است