مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 20:302020-03-16پزشكي

زباله هایی که به کمک «کرونا» می آیند!/ جلوی انتشار آلودگی را بگیرید...


این روزها برخی از مطب ها و کلینیک های خصوصی همدان زباله های عفونی خود را در مخزن زباله شهری رها می کنند که این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا نگران کننده تر شده است.

- خبرگزاری فارس ـ همدان، متاسفانه مدت هاست شاهد دورریز زباله های برخی از مطب ها و کلینیک های همدان در مخزن زباله شهری هستیم، موضوعی که به یک مسئله نگران کننده تبدیل شده است، به ویژه اینکه این روزها با ویروس خطرناکی به نام کرونا مواجه هستیم.

طبق قانون مراکز درمانی و پزشکی باید زباله های خود را بی خطرسازی کرده و بعد در مخازن زباله تخلیه کنند چراکه رها کردن زباله های عفونی در محیط زیست خطر شیوع بیماری ها را افزایش می دهد.

در شهر همدان جمع آوری زباله های مطب ها و کلینیک های خصوصی بدون اینکه بی خطرسازی شود قبلا به عهده شهرداری بود اما از آنجا که زباله های عفونی خطرات زیادی را به دنبال دارند، طبق تصمیماتی، بی خطرسازی این زباله ها به عهده شرکتی واگذار شد تا با عقد قرارداد از سوی این مراکز درمانی، شرکت مربوطه اقدام به جمع آوری و بی خطرسازی کند و تحویل شهرداری دهد تا این مجموعه نیز آنها را به سایت دفن زباله منتقل کند.

برخی از مطب ها و کلینیک ها هنوز زیر بار این قضیه نرفته اند که به شرکت جمع آوری و بی خطرسازی زباله های عفونی حق شارژ پرداخت کنند و یک بار برای همیشه این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله هایی که به کمک «کرونا» می آیند!/ جلوی انتشار آلودگی را بگیرید...

زباله هایی که به کمک «کرونا» می آیند!/ جلوی انتشار آلودگی را بگیرید...