مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 20:252020-03-16سياسي

پیش بینی اقتصاد ایران در سال 99


آنچه به عنوان پیش بینی مطرح می شود به معنای سرنوشت محتوم نیست.

هر زمانی که کل حکومت خطاهای فاحش در سیاست های خود را در سه دهه گذشته به رسمیت بشناسد وبه سمت اصلاح آن حرکت کند، - یک اقتصاددان در تحلیلی اجمالی به پیش بینی شرایط اقتصادی ایران در سال 99 پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران ، فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی نوشت: شرایط کنونی اقتصاد ایران با انبوهی از بحران ها و دورهای باطل روبه رو است که ثمره سیاست گذاری اقتصادی در سه دهه گذشته است و امروز ما آن چیزی را درو می کنیم که در دهه های گذشته بارها توسط کارشناسان به مسئولان گوشزد شده و نادیده گرفته شده بود.

لفظ کلی کسری بودجه ابعاد بسیار پیچیده ای پیدا کرده که اگر به تمام جزییات آن توجه نشود و تنها به ریشه های آن که در کتاب درسی مطرح است، برای چاره جویی بسنده کنیم، قطعاً بحران هایمان شدت خواهد گرفت.

در لابه لای مسئله ی کسری بودجه آن چیزی که نادیده گرفته می شود یا تظاهر به نادیده گرفتن می شود این است که با یک پدیده ای به نام آینده فروشی مواجه هستیم.

منظور من از این عبارت این است که اقتصاد سیاسی ایران در یک مسیری قرار گرفته است که دولت برای اداره امور جاری خود به صورت فزاینده به وام گیری داخلی و خارجی و انتشار اوراق مشارکت متوسل شده است که به صورت کلاسیک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی اقتصاد ایران در سال 99

پیش بینی اقتصاد ایران در سال 99