مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 19:252020-03-16سياسي

بازی در زمین تحجر و قم‎هراسی


جمود فکری مهم ترین تهدید برای جامعه، عقلانیت و تفکر در جامعه اسلامی است، نمونه بارز جمود فکری شهادت حضرت علی(ع) توسط عده ای مقدس مآب به نام خوارج بود، هرچند امروز گروهی به این نام در دنیا زیست نمی کند اما روح و اندیشه آن ها با شدت و ضعف و اشکال مختلف همچنان زنده است و گاه وبیگاه در قالب های مختلف مذهبی نمایان می شود.

اگر کمی به وضعیت صدر اسلام نگاه شود متوجه می شویم آن هایی که سبب به شهادت رساندن امام علی(ع) شدند نه تنها انسان های بی دین نبودند، بلکه خود را دین دارترین مردم عصر خود می دانستند.

اندیشه ظاهربینی و خارجی گری همچنان ساحت عقل و تفکر را در بین عده ای به حاشیه برده و با تفسیر ظاهری از اتفاقات اجتماعی، ضربه های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.

به باور اندیشمندان بزرگ اسلامی، شعار دین داری بدون در نظر گرفتن خردورزی آثار مخربی به همراه خواهد داشت و آنان که به اسم دین داری بدیهیات عقلانی را زیر پا می گذارند، بزرگ ترین ضربه را به دین وارد کرده و چهره مقدس دین را مخدوش و آلوده می کنند.

دنیا امروز دنیای ارتباطات است و کوچک ترین رفتاری که برخلاف اصول و موازین عقلانی از گروه یا فردی به نام دین سر بزند موجبات وهن دین و دین داران شده و به اسلام هراسی دامن می زند و آثار تلخی را در یک بازده زمانی طولانی در گستره بسیار وسیعی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی در زمین تحجر و قم‎هراسی

بازی در زمین تحجر و قم‎هراسی