مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 11:552020-03-16سياسي

سه وقف سال جاری در خور و بیابانک ثبت شد


مجتبی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واقفان نیک اندیش سکینه غفاری شش دانگ آپارتمان مسکونی 2 طبقه خود را وقف امور قرآنی شهر فرخی و حاجیه قمر ابوالحسنی پنج فنجان آب و 500 متر مربع زمین مزروعی روستای ایراج را وقف هزینه های آستان حضرت معصومه (س)و علی اصغر رشیدی یک قطعه زمین مزروعی به همراه دو فنجان آب کشاورزی را وقف روضه خوانی حضرت امام حسین (ع) کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد درآمد موقوفات شهرستان، صرف امور روضه خوانی می شود، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 250 مجلس روضه خوانی در شهر خور برگزار می شود که هزینه 60 مجلس از محل موقوفه ها تامین می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک ادامه داد: از مجموع 50 آب انبار شنایی شده در خور و بیابانک 40 واحد در سامانه اوقاف به ثبت رسید که افشار، همت، مقیمی، کلانتر، شاه، حاجی، اردیب، ابراهیم آباد و گنبد از معروفترین آن هستند.

بابایی به قدیمی ترین وقف نامه شهرستان اشاره و اضافه کرد: قدیمی ترین موقوفه ثبت شده شهرستان خور و بیابانک از یغمای جندقی با قدمت 180 سال است.

وی تصریح کرد: موقوفات را میرزا ابوالحسن یغمای جندقی شاعر نامدار قرن سیزدهم از مهمترین وقفیات مهم است که تعداد آن به 101 رقبه می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه وقف سال جاری در خور و بیابانک ثبت شد

سه وقف سال جاری در خور و بیابانک ثبت شد