مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 11:352020-03-16بين الملل

مبارزه با آفت شب پره درختان شمشاد در بندرگز


ابوطالب قزل سفلو روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: عملیات نقشه برداری و شناسایی منطقه ذخیره گاه ژنتیکی شمشاد از قبل و با فیلمبرداری هوایی انجام شد و محدوده 80 هکتاری درختان شمشاد نیازمند به محلول پاشی مشخص گردید.

به گفته وی فرارسیدن بهار نویدبخش احیای طبیعت از جمله گیاهان، جانوران، حشرات و تمام موجودات است که لاروهای زمستان گذران آفت شب پره شمشاد از این قائده مستثنی نیست.

وی بیان کرد: آفت شب پره از اواخر شهریورماه به شکل سنین دو و سه لاروی در پیله بین برگ های شمشاد زمستان گذرانی خود را سپری کرده و اواسط اسفندماه با ترک پیله ها از لایه رویی برگ های شمشاد تغذیه می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: با این اقدام ذخیره گاه ژنتیکی شمشاد چشمه بلبل بندرگز به نسبت سایر استان های شمالی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و وضعیت کلی این ذخیره گاه از لحاظ جوانه دهی، گلدهی و زادآوری طبیعی مطلوب و رضایت بخش است.

به گفته وی، مرحله دوم و سوم مبارزه با آفت شب پره درختان شمشاد در فصل بهار و به دلیل برگ دهی و سایه انداز از طریق روش زمینی با محلول گیاهی و سازگار با طبیعت انجام می شود که خطری برای محیط زیست و حشرات مفید ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت شب پره درختان شمشاد در بندرگز

مبارزه با آفت شب پره درختان شمشاد در بندرگز