مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 11:352020-03-15پزشكي

پسماندهای عفونی در استان اردبیل پایش می شود


رامین جمشیدی روز یکشنبه در بازدید میدانی از وضعیت مدیریت و رعایت ضوابط دفع و بی خطرسازی پسماندهای پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: بررسی ها و بازدیدهای صورت گرفته حاکی از رعایت ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی در بیمارستان امام (ره) به عنوان مرکز درمانی پذیرش کننده بیماران مبتلا به کووید 19 و بی خطرسازی زباله‎های عفونی در این بیمارستان می باشد.

وی پایش مستمر مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و بررسی نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی در این مراکز و پایش محل دفن زباله شهری توسط کارشناسان محیط زیست را از جمله اقدامات به عمل آمده در راستای نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و عادی ذکر کرد.

وی افزود: شهرداری ها موظف هستند ناوگان حمل و نقل مجزا جهت حمل و انتقال پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده اختصاص داده و بصورت مکرر و روزانه نسبت به گندزدایی و آهک دهی پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده و دفن آنها در قسمت جداگانه در مرکز دفن زباله اقدام کنند.

او اظهارداشت: در صورت مشاهده و گزارش هرگونه کوتاهی و سهل انگاری و عدم رعایت اصول و ضوابط زیست محیطی در زمینه پسماندهای عفونی با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا چه در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و چه در محل های دفن زباله در استان اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماندهای عفونی در استان اردبیل پایش می شود

پسماندهای عفونی در استان اردبیل پایش می شود