مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 07:152020-03-14اجتماعي

6 هزار و 852 قطعه پرنده مهاجر در زنجان سرشماری شد


پرویز رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی این استان که از سوی کارشناسان و محیط بان این اداره کل و با همکاری برخی ادارات تابعه انجام شد، این تعداد پرنده مهاجر، مشاهده و سرشماری شد.

وی با بیان اینکه انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، خوتکا، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری شدند، اظهار داشت: بیشترین تعداد با بیش از چهار هزار قطعه مربوط به اردک سرسبز، است.

رستمی تصریح کرد: این سرشماری با توجه به شرایط آب و هوایی نامساعد جوی قریب یک ماه طول کشید و در مجموع در مدت پنچ روز و توسط 2 اکیپ 6 نفره (کارشناسان و محیط بانان) در سدها، آبگیرها و رودخانه قزل اوزن، انجام شد.

وی افزود: رودخانه ها، سدهای طبیعی و مصنوعی متعددی در زنجان وجود دارد که پرندگان زیادی به صورت دائم و موقت در این مکان ها زیست می کنند که این زیستگاه ها، مکان های هدف برای سرشماری هستند.

رستمی اظهار داشت: پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در هشت سایت پرنده زنجان که شامل سد تهم در شهرستان زنجان، سد قره تپه در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه در منطقه شکار ممنوع واقع در شهرستان های زنجان و طارم، سد گلابر در شهرستان ایجرود، سد خندقلو در ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 هزار و 852 قطعه پرنده مهاجر در زنجان سرشماری شد

6 هزار و 852 قطعه پرنده مهاجر در زنجان سرشماری شد