مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 06:552020-03-14اقتصادي

مصوبه کمیسیون تلفیق در سرنوشت دستمزد کارگران اثرگذار است


یک کارشناس روابط کار با بیان اینکه درصد افزایش حداقل دستمزد کارگران بیش از سال گذشته خواهد بود، گفت: صرف افزایش نقدی دستمزد کمکی به وضع معیشت کارگران نخواهد کرد.

- یک کارشناس روابط کار با بیان اینکه درصد افزایش حداقل دستمزد کارگران بیش از سال گذشته خواهد بود، گفت: صرف افزایش نقدی دستمزد کمکی به وضع معیشت کارگران نخواهد کرد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، به ارزیابی نحوه تعیین دستمزد سال آینده کارگران پرداخت و گفت: تجربه چند سال گذشته نشان داده که صِرف افزایش نقدی دستمزد برای خانوارهای کارگری کمک کننده نیست؛ از طرفی با شرایط اقتصادی کشور و وضعیتی که برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در بحث کرونا به وجود آمده و مشکلاتی که کارگاه ها و بنگاه ها به آن دچار شده اند، محدودیتها برای سال آینده ادامه می یابد.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که برای افزایش نقدی دستمزد سال آینده بیفتد، باید از دولت بخواهیم حمایتهای جانبی مزد مثل توزیع کالاهای اساسی به کارگران را تعهد کند.

به اعتقاد این کارشناس روابط کار، درصد افزایش حداقل مزد کارگران بیش از سال گذشته و احتمالا به شکل ترکیبی خواهد بود.

حاج اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان کارگری در شورای عالی کار باید در کنار افزایش حداقل مزد به حمایتهای جانبی نظیر بن خواربار و توزیع ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه کمیسیون تلفیق در سرنوشت دستمزد کارگران اثرگذار است

مصوبه کمیسیون تلفیق در سرنوشت دستمزد کارگران اثرگذار است