مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اسفند 1398 ساعت 21:152020-03-13اقتصادي

طولانی ترین جاده کویری کشور فراموش شد دمای بالای 40 درجه بدون آب


جاده کویری و داغ است و هر چه طی می کنیم جز بیابان هایی که با گز و طاق و سایر بوته های کویری پوشیده شده چیز دیگری به چشم نمی خورد.

بعد از کیلومترها طی کردن مسیر به جایی می رسیم که آن را دیگ رستم می نامند و از انبوه ماشین هایی که آنجا توقف کرده اند می توان فهمید جز همین دیگ رستم استراحتگاه دیگری بین دیهوک - طبس در خراسان جنوبی تا راور در استان کرمان وجود ندارد.

همین دیگ رستم هم امکانات خاص و قابل توجهی ندارد، یک غذاخوری معمولی، یک نمازخانه و سرویس های بهداشتی قدیمی و شلوغ همه آن چیزی است که در این بیابان، محلی برای استراحت مسافران خسته شده است.

جاده طولانی کویر و مسافران خسته از سفر این جاده که از بزرگ ترین کویر کشور می گذرد مسافران استان های اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد و برخی مسافران فارس را به شهر مشهد و استان های شمالی کشور می رساند.

این جاده که از بزرگترین کویر کشور می گذرد مسافران استان های اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد و برخی مسافران فارس را به شهر مشهد و استان های شمالی کشور می رساند هر کس از خراسان جنوبی قصد سفر به استان کرمان و یا حتی سایر استان های جنوبی، مرکزی و شرقی را داشته باشد باید این مسیر را طی و خودش را برای پا گذاشتن در این جاده کویری از قبل آماده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طولانی ترین جاده کویری کشور فراموش شد دمای بالای 40 درجه بدون آب

طولانی ترین جاده کویری کشور فراموش شد دمای بالای 40 درجه بدون آب