مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 10:302020-03-12اقتصادي

تامین آب 400 هکتار گلخانه در شهرستان باشت از محل طرحهای آبخیزداری


مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب مورد نیاز 400 هکتار گلخانه در شهرستان باشت از محل طرحهای آبخیزداری آب تامین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلام حسین حکمتیان در جمع خبرنگاران افزود: تأمین آب پایدار برای کشاورزی از برکات اجرای طرح های آبخیزداری در استان است.

وی با بیان اینکه مطالعات تفضیلی در 630 هزار هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی شده است، گفت: میزان اثرگذاری اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق مختلف استان در این طرح ها مشخص شده و در سال جاری نیز 40 طرح آبخیزداری در 21 حوزه آبریز استان اجرا شده است.

حکمتیان افزود: همچنین در سال جاری 70 هزار متر مکعب عملیات خاکی و 52 هزار متر مکعب عملیات سنگ ملاتی در استان اجرا شده است وی اظهار داشت: حجم سازه های آبخیزداری اجرا شده سال جاری استان 127 هزار متر مکعب بوده و در مجموع از سال 1370 تاکنون دو میلیون و 500 هزار متر مکعب سازه آبخیزداری در استان اجرا شده است.

حکمتیان میزان ذخیره سازی آب توسط این سازه ها را 160 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: افزایش سطح آب های زیرزمینی از دستاوردهای اجرای طرح های آبخیزداری است و قبل از اجرای طرح های آبخیزداری در استان، بهره برداران در برخی از مناطق برای رسیدن به سفره های زیر زمینی آب 25 متر چاه حفر می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب 400 هکتار گلخانه در شهرستان باشت از محل طرحهای آبخیزداری

تامین آب 400 هکتار گلخانه در شهرستان باشت از محل طرحهای آبخیزداری