مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 07:162020-03-12اقتصادي

فرود بیش از 20 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب «کانی برازان» مهاباد


فاروق سخنور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش تدریجی دمای هوا در مناطق جنوبی و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، دسته های چندهزارتایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی وارد تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد شده و در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: این پرندگان شامل گونه های آبزی و کنارآبزی شامل غاز خاکستری، اردک تاج دار، اردک سرحنایی، اردک سرسفید و اردک بلوطی چنگر، کشیم، فلامینگو، خروس کولی سینه سیاه و دم سفید است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب آب در تالاب کانی برازان با توجه به بارش های خوب زمستانی در این شهرستان پیش بینی کرد که فرود پرندگان در این تالاب تا پایان امسال و اوایل بهار سال آینده ادامه داشته باشد و شمار پرندگان مهاجر و بومی در آن به بیش از 50 هزار قطعه برسد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از جنوب به شمال مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می پردازند و با افزایش دما در این منطقه کوچ خود را به مناطق سردتر (شمالی تر) ادامه می دهند.

مدت حضور پرندگان مهاجر در تالاب کانی برازان متفاوت بوده و برخی از گونه ها زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب را ترک کرده و بعضی از گونه ها در این تالاب و دیگر تالاب های منطقه لانه سازی و جوجه آوری می کنندوی اظهار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرود بیش از 20 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب «کانی برازان» مهاباد

فرود بیش از 20 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب «کانی برازان» مهاباد