مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 05:452020-03-12سياسي

بخشی از قلعه کرشاهی آران وبیدگل آسیب دید


سید حسین چاکری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: بحث های مطرح شده در رابطه با اینکه ساخت و لای روبی غیراصولی قنات موجب تخریب برج اصلی قلعه کرشاهی شده است، صحیح نیست.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته عده ای سودجو در چند وقت گذشته اقدام به حفاری های غیرمجاز در اطراف و کف برج اصلی قلعه کرشاهی داشتند که باران ها و توفان های هفته های گذشته هم مکمل تخریب این برج شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران وبیدگل بیان کرد: این قلعه مالکان خصوصی دارد که مذاکره هایی با آنها برای واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شد، هنوز به توافقی نرسیدیم و تلاش ها برای موافقت مالکان در راستای واگذاری این قلعه به سرمایه گذار ادامه دارد.

وی اضافه کرد: 35 قلعه در این شهرستان وجود دارد که از این میان 9 قلعه از جمله قلعه کرشاهی در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

چاکری تشریح کرد: قلعه های کرشاهی، سی زان و وزیر جزو شاخص ترین قلعه های این شهرستان هستند که پیشینه آنها بیشتر به دوره قاجار بازمی گردد اما پیشینه شالوده برخی نیز حتی به دوره ساسانیان می رسد.

وی تاکید کرد: برخی از این قلعه ها در صورت بازسازی و تغییر کاربری می توانند به مرکزهای اقامتی و گردشگری تبدیل شوند؛ از جمله قلعه کرشاهی با توجه به ویژگی های معماری مانند وسعت س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از قلعه کرشاهی آران وبیدگل آسیب دید

بخشی از قلعه کرشاهی آران وبیدگل آسیب دید