مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 12:202020-03-11اجتماعي

قلعه تاریخی کاشان را ناقص کردند


حفاری های غیرمجاز و قدم هایی که احتمالا از سر عمد به سمت قلعه ی ساسانی آران و بیدگل برداشته شد، بخشی از قلعه «کرشاهی» در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در کاشان را تخریب کرد.

- حفاری های غیرمجاز و قدم هایی که احتمالا از سر عمد به سمت قلعه ی ساسانی آران و بیدگل برداشته شد، بخشی از قلعه کرشاهی در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در کاشان را تخریب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قلعه ساسانی کرشاهی در منتهی الیه شرق نوار ریگ بلند و در ضلع جنوب پناهگاه حیات وحش یخاب در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با حدود هفت هزار متر مربع مساحت و ویژگی های معماری و دفاعی که در دل خود باقی نگه داشته، حالا سرانجامِ دیگری پیدا کرده است.

این قلعه ی ساسانی بخاطر بی توجهی ها و حفاری های غیر مجاز از یک سو و بهسازی غیر اصولی قنات منطقه از سوی دیگر و حتی احتمالِ دخالت انسان ها به مرور در حال تخریب است.

مصیب صدری – فعال میراث فرهنگی آران و بیدگل و رییس انجمن محیط زیست این منطقه – در گفت وگو با ایسنا درباره ی وضعیت این اثر تاریخی که 1381 به شماره 5891 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، توضیح می دهد: هر سال دست کم سه تا چهار بار این محوطه توسط حفاران غیرمجاز، حفاری می شود، حتی کسانی که برای گنج بساطی دارند، اقدام به تخریب اتاق ها و حفاری زیر پایه های بنا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه تاریخی کاشان را ناقص کردند

قلعه تاریخی کاشان را ناقص کردند