مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 09:062020-03-11اجتماعي

پرنده کفچه نوک در رودخانه قشلاق سنندج فرود آمد


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده مهاجر توسط پرنده شناسان محلی در رودخانه قشلاق مشاهده شده است.

شهاب محمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل حضور پرندگان مهاجر در هر منبع آبی وجود امنیت و مناسب بودن وضعیت زیستگاه است که با توجه به وجود این شرایط در رودخانه قشلاق سنندج شاهد حضور پرنده کفچه نوک هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پرنده در آب های کم عمق به جستجوی غذا می پردازد، افزود: این پرنده از ماهی ها، سخت پوستان و نرم تنان و حشرات تغذیه می کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه کفچه نوک ها روزانه به غذای زیادی نیاز دارند، گفت: این پرنده آب شیرین را به آب شور ترجیح می دهد اما در هر محیط آبی قابل مشاهده است.

محمدی یادآور شد: جلوگیری از شکار پرندگان و تخریب زیستگاه پرندگان و دیگر جانداران از عوامل موثر در حفاظت از نسل جاندران است.

کفچه نوک پرنده ای است با پرو بالی سفید و پاهایی بلند به رنگ سیاه و منقاری کفگیر مانند به رنگ سیاه براق، که خط های عرضی چروک مانندی بر روی قسمت باریک آن نقش بسته است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنده کفچه نوک در رودخانه قشلاق سنندج فرود آمد

پرنده کفچه نوک در رودخانه قشلاق سنندج فرود آمد