مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 08:002020-03-11بين الملل

طراحی یک آنزیم مصنوعی جدید با کمک مدل سازی رایانه ای


پژوهشگران آمریکایی با کمک مدل سازی رایانه ای، نوعی آنزیم مصنوعی طراحی کردند که می تواند عملکردی شبیه به آنزیم طبیعی داشته باشد.

- پژوهشگران آمریکایی با کمک مدل سازی رایانه ای، نوعی آنزیم مصنوعی طراحی کردند که می تواند عملکردی شبیه به آنزیم طبیعی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، آنزیم ها نیروگاه های طبیعی هستند که در سلول حیوانات، گیاهان و هر ارگانیسم زنده دیگری قرار دارند و می توانند به واکنش های شیمیایی که به راه اندازی عملکردهای زیستی منجر می شوند، سرعت ببخشند.

آنزیم ها کار خود را به صورت انتخابی و به سرعت انجام می دهند.

سرعت کار آنزیم ها آنقدر بالاست که در چند دهه گذشته، به شکل گیری پروژه هایی در حوزه شیمی منجر شده که هدف از انجام دادن آنها، طراحی آنزیم های مصنوعی با قدرت آنزیم های طبیعی و به کارگیری آنها در حوزه صنعت است.

پژوهشگران دانشگاه میامی (U of M) برای نزدیک شدن به این هدف، یک مولکول مصنوعی جدید ابداع کرده اند که عملکردی شبیه به آنزیم فلزی یا متالوآنزیم (metalloenzyme) طبیعی دارد.

متالوآنزیم، آنزیمی است که یون های فلز را شامل می شود.

راجیو پرابهاکار (Rajeev Prabhakar)، استاد شیمی دانشگاه میامی و سرپرست این پژوهش گفت: در آغاز پروژه، این که امکان ساخت مولکول وجود داشته باشد یا خیر، مشخص نبود اما ما این کار را انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی یک آنزیم مصنوعی جدید با کمک مدل سازی رایانه ای

طراحی یک آنزیم مصنوعی جدید با کمک مدل سازی رایانه ای